Sizin için daha iyisi

Tüketicilerimizin, lezzetli şekerleme ürünlerimizin tadını çıkarmak istediklerinde onların doğru tercihi yapmalarına yardımcı olacak çok yönlü bir stratejidir.

Perfetti Van Melle'de, dünya genelindeki tüketicilerimiz için yüksek kaliteli, güvenli ve sağlıklı malzemeler kullanarak lezzetli şekerlemeler üretiyoruz. Sağlık ve lezzetin bir arada var olabileceğine inanıyoruz. Bu yüzden tüketicilerimize keyif ve memnuniyet veren ürünleri sağlıklı seçeneklerle birleştiren ürünler sunmayı amaçlıyoruz.

Sorumlu pazarlamanın uygulanması

Kararında tüketimi destekliyoruz. Bu sebeple reklamlarımızda çeşitli gıdaların ve ürünlerimizin aşırı tüketimini göstermiyoruz. Reklamlarımızın mesaj ve tonunun sorumluluk duygusu içerisinde olmasını sağlıyoruz. Örneğin kalıp yargıları, sakıncalı cinsel davranışları veya tartışmalı konuları reklamlarımıza dâhil etmiyoruz. Aşağıda sıralanan Pazarlama Kurallarımız içerisinde yer alan temel ilkelerimiz, tüm medya platformlarında iletişim kurma ve reklam yapma yöntemimizi şekillendirmektedir:

  • Reklamlarımızda aşırı tüketim teşvik edilmeyecektir.
  • Mesajlarımızda aktif yaşam biçimi teşvik edilecektir (özellikle gençler arasında).
  • Şekerleme ürünleri tüketen yedi yaşından küçük çocuklar reklamlarımızda yer almayacaktır. Çocuklar, reklam ve tanıtımlarımızda pazarlama mesajıyla ilgili olarak ancak bir ailenin parçası olarak veya oyun ortamı bulunması hâlinde yer alabilirler.
  • Reklamımızda tasvir edilen durumlar için uygun büyüklükte porsiyonlanmış ürünler yer alacaktır.
  • Ürünümüz, iletişim mesajlarımız ve reklamlarımızda ana yemek olarak değil, atıştırmalık ve ikramlık olarak ele alınmaktadır.

Tüketicinin iyi olma hâlinin desteklenmesi

Temel bileşenlerle ilgili tutumumuz:

Tümünü Aç

Şeker alımı

İlave şekerler, günümüz beslenme düzeninin yaygın bileşenlerinden biri olup şekerlemeler de dâhil olmak üzere çok sayıda gıda ve içecekte bulunurlar. Şekerler, yiyecek ve içeceklere tatlılık katma ve çekici bir tat vermenin yanı sıra ayrıca birer enerji kaynağıdır. Şekerleme ürünleri ilave şeker içerir. Bu sebeple şekerleme ürünlerinden alınan en fazla keyif, bu ürünler kararında tüketildiğinde alınır. Tüketiciler tarafından atılan çeşitli adımlar sonucunda şeker alımının azaltılabileceğine inanıyoruz. Aynı zamanda, şekerleme sektörünün bu konuda oynayabileceği temel rolün de farkındayız. Bu nedenle, üç ana hedefi temel alan çok yönlü bir stratejiyi benimsemiş durumdayız:


a. Ürünlerimizin kalori içeriği bilgisi

Ürünlerimizi, ürün ambalajı üzerinde bulunan ve ürünün her bir parçası başına düşen kaloriyi gösteren etiketlerle tüketicilerimize sunmaya çalışıyoruz. Ürünlere ilişkin internet sitelerimizde de benzer bir şekilde ürünlerimizin içerikleri ve kalorileri hakkında bilgi sunmaktayız. Ürünün her bir parçası başına düşen kaloriyi gösteren etiketlemeyle birlikte, tüketicilerimizin günlük beslenme düzeni içindeki alımlarına bağlı olarak söz konusu üründen kaç tane tüketebileceklerini hesaplamalarına ve buna göre karar almalarına yardımcı olacak net bilgiler sunmaya çalışıyoruz.


b. Şeker bazlı, şekeri azaltılmış ve şekersiz çok sayıda ürün

Tüketicilerimize, şeker bazlı ürünlerden şekeri azaltılmış ve şekersiz seçeneklere kadar uzanan geniş bir ürün yelpazesi sunuyoruz. Özellikle de küresel ölçekte bilinen tüm markalarımız (Mentos, Chupa Chups, Alpenliebe ve Fruit-tella) için, önümüzdeki beş yıl içerisinde şeker bazlı ürünlerin yanı sıra şekersiz veya şekeri azaltılmış alternatifler sunmayı da taahhüt ediyoruz. Sakız çeşitlerimizin büyük bölümü şekersiz ürünlerden oluşmaktadır. Dünya Diş Hekimleri Birliği FDI ve dünya genelindeki çok sayıda ulusal diş hekimleri dernekleri tarafından onaylanmış şekersiz sakızımız ağız hijyeni açısından faydalıdır. Şekersiz sakız, diş mineralizasyonunun korunmasına, diş plağı asitlerinin nötralize edilmesine ve ağız kuruluğunun azaltılmasına katkıda bulunur.
Şekeri azaltılmış Fruit-tella şekerimizi Birleşik Krallık'ta satışa sunduk. Bu lezzetli meyveli şeker %30 daha az şekerlidir ve bu şekerde 100g için 400 (kcal) kalori veren standart Fruit-tella şekere kıyasla 350 (kcal) kalori bulunmaktadır.


c. Daha küçük ve kilitlenebilir paketlerde sunulan ürünler ve tek porsiyonluk ürünler

Tüketicilerin ikramlarımızın tadına kararında olacak bir şekilde varmalarına yardımcı olmak amacıyla, müşterilerimize daha küçük paketler dâhil olmak üzere daha fazla seçenek sunuyoruz ve aşırı tüketimi teşvik etmiyoruz. Mentos Mini, Fruit-tella Dummy ve Alpenliebe çoklu paket hâlinde ancak daha küçük, tek porsiyonluk ve kilitlenebilir paketlerle, uzun süredir ürün portföyümüzün bir parçası olmuştur. 30 gramdan az miktardaki paketlerde satılan ürünlerden elde edilen gelirde bir artış görmekteyiz.

Gıda Boyaları

Tüketiciler, giderek daha fazla sağlık bilincine sahip olmakta ve sağlık konusunda daha bilgili hâle gelmektedir. Gıda tercihlerinde doğal içerikli ürünlere öncelik vermektedirler. Ulusal ve uluslararası gıda güvenliği kurumları tarafından gıda katkı maddeleri olarak onaylanan yapay renklendiriciler tüketicilerin sağlığına karşı risk oluşturmamalarına rağmen çoğunlukla, özellikle de çocukların bu maddelere maruz kalması endişe nedeni olmuştur. Şekerlemelerin ara sıra tüketilen ikramlar olarak kabul edilmesine rağmen mümkün olduğunca yapay renklendiricilerin kullanımını en aza indirmeye ve bu maddelerin kullanımından kaçınmaya çalışmaktayız.

Bu konuda aşağıdaki hususları taahhüt ediyoruz:

  • Yerli ve küresel markaların yeni ürün geliştirmeleri konusunda, mevcut olan doğal alternatifleri tespit etmek için tedarikçilerimizle birlikte çalışacağız ve uygulanabilir olduğu durumlarda yapay olmayan renklendiriciler kullanacağız.
  • Hâlihazırda mevcut olan ürünlerin formülleri ise yapay olmayan renklendirici alternatiflerine geçmek için aşamalı olarak yeniden düzenlenecektir. Bu süreç, aynı ürün çekiciliğini, kalite standartlarını ve gıda güvenliği seviyelerini sürdürme görevinin karmaşık olmasından ve ayrıca ürünün küresel düzeyde yeniden formüle etme sürecine dâhil olan çok sayıda ürünün bulunmasından dolayı birkaç yıl sürecektir.
  • Ayrıca dünya genelindeki tüm ürün içeriklerinden titanyum dioksiti (gıda ürünleri dâhil olmak üzere çeşitli uygulamalarda beyaz renk elde etmek amacıyla kullanılan onaylanmış bir gıda katkı maddesi) tamamen çıkarmaya başladık ve 2018 yılı itibarıyla üretimde titanyum dioksit kullanımını durdurduk.
GDO'lar

Genetiği Değiştirilmiş (GD) gıdalar, genetiğinde değişiklik yapılmış DNA bulunan tohumlardan üretilen mahsullerden elde edilir. Genetik mühendisliği nispeten yeni bir tekniktir ve GD gıdaların uzun vadeli etkileriyle alakalı araştırmalar sınırlı sayıdadır. 2016 yılında, Perfetti Van Melle ürünlerinin Grup düzeyinde GDO'suz olmasını sağlayacak bir Politika belirledik (Amerika kıtası dışında satılan ürünler için). Amerika kıtalarında, GDO'lu ham maddelerin yerine geçebilecek GDO'suz alternatifler bulmaya çalışmaktayız.
Bugün Avrupa'da satılan ürünlerimizin tümü GDO'suzdur. Ayrıca dünyanın diğer yerlerinde de GDO gerekliliklerine uygunluğu sağlamaya çalışıyoruz.

Palm Yağı

Ürünlerimizde palm yağı bulunmaktadır. Sorumlu kaynak sağlamaya inanıyoruz ancak ürünlerimizde bulunan sorumlu olmayan kaynak sağlama yoluyla elde edilen tüm palm yağı ürünlerini (RSPO- Sürdürülebilir Palm Yağı Yuvarlak Masası), belgelendirilmiş palm yağı ve türevlerini kapsayan RSPO belgeli palm yağıyla değiştirme sürecindeyiz. Ürünlerimizde kullanılan asgari palm yağı seviyesinde Kütle Denkliği (KD) belgesi esas alınmaktadır. Bunun kaynağı olarak 3P (sunum, uygulama ve üretim metodu) imalatçılarından elde edilen tüm Ham Maddelerimiz ve Son Ürünlerimiz için bu belgenin veya başka seviyedeki herhangi bir RSPO belgesinin talep edildiği anlamına gelmektedir. Günümüzde kullandığımız tüm ham maddelerin %75'i asgari gerekliliklere uymaktadır. Aromalarımızda ise bu oran yaklaşık %40'tır.